April 12, 2012

Jalan Kaki~

OK..hari ni mari tulis dlm BM, sabahan BM tapi haha.

Actually tym ni kami midterm break..taaaaaaapi, sigh first, saya tpaksalah juga balik awal sb saya sudah book UV/Vis Spectrophotometer tuk hari ni. mau cancel pun tdk boleh, sb due date mau dekat sudah wuarhhhhhhhhh *muka sabahan troll yg paling bidah*..jadi mau tidak mau, TERPAKSA balik lah..walaupun saya malas sudah masuk lab sebenarnya, tapi saya gagahkan diri ini demi melaksanakan misi untuk mendapatkan segulung ijazah (cewah, punya skema + style2 spy pny skrip bwahahaha)
OK jadi sekarang ni tym cuti..cuti means itu bas-bas pun macam cuti lah juga..tapi iyalah juga, manatau dorg (ditujukan kpd bas-bas bkn the drivers) pun mau rehat, p servis itu ini, jadi blk UMS semart-semart sudah semua..air-cond condition OK, and bus management pun OK?! well, mangkali lah saja.

Oh bas luar? Ada. Ingat miskin ka KK ni...taaaaaaapiiiii! sb tiada bas ums, semua org..erhhhh semua student pun berebut mau naik..tym saya p tgu bas tadi, ngam sudah timing dia, bas luar tu mmg datang uda and sedang berenti d 1st pit stop (tp tdk la jauh tu lah saya blh nampak itu bas)..sekali saya tgo lagi balik, adidi saya ingat apa, rupanya student ba pula tu..trus at the next pit stop (tmpt saya tgu), beh penuh sudah rupanya..tapi yg student lain pun tidak peduli, main hentam saja naik, n itu driver pun tdk marah so that's ok then..mmg over-crowded sudah tu bas, sekali dia mau keluar sdh la dari kampung kami ni, ingat dia jalan la terus (aih, penuh ba sudah juga mst lah saya ingat dia jln terus kan)..sekali berhenti juga dia..sebab? sebab ada 2,3 orang student mau naik..tapi respect jugalah dgn tu student2 semua, sb somehow yg 2,3 org tadi still dpt naik jg masuk..mesti dorang tahap MENYISIP sudah tu..

Jaaaaaaaadi...sb saya tau n mmg kasih confirm sudah yg tiada bas ums, memandangkan saya pakai sport shoe juga..jadi saya pun plan jalan kaki. anywhere, bkn selalu jg plus masa saya d cni pun makin lama makin pendek..so why don't I give it a shot right? So here I was..naik tangga yg ntah sepa yg buat ni..punyalah besar gap antara satu anak tangga pg satu anak tangga..sudah lah kaki saya pendek! huhh
.
.


Take 1 step of a time..slow and steady, nothing to rush juga..


Luckily, saya beli 100% plus..sb what I need the most adalah POWER x3..haha ini tagline 1 lecturer d KML sebenarnya, tapi saya lupa sudah nama dia.

Ini pun saya mau ambi pic?..ehhh Lol!
Then, tym jalan2 sambil menghargai ciptaan Tuhan and baru sedar cantik bah juga UMS ni..construction and building dia actually directly proprotional dgn green environement..ish ish ish inilah human nature kali, benda depan mata selama ni tdk dihargai, siap menyampah lagi kadang2 bila sudah sampai masa mau balik hostel..pastu bila mau habis sudah,baru perasan itu ini.. :p


Phuh, there's a long way to go lagi....

Pastu..yeahhhhhhhh BUSTOP aka bus station!!! Actually I wanna go pee, jadi d situ lah dilema saya bermula utk seketika haha..OK saya mau p toilet, tapi the only way utk jumpa toilet adalah~naik pg kampung CD..Kamu notice ka word 'naik' d situ.."NAIK" sebab kampung CD tu atas bukit sikit..sudah lah panas, pantazzzzz lagi..so saya malas mau naik. Sampai saya p text mami saya kasitau dilema saya kunu, jadi mami saya op kos lah cakap p lah sana (sb mami saya tdk tau mau naik bukit ckit)..Jadi saya pun duduk lah berehat d bustop skejap..dengan harapan, ada bas luar lalu..pastu wah macam Tuhan tau2 saja, jadi adalah bas luar lalu memang..tapi route dia mst p kampung kami lagi, jadi saya tgu lah d itu bustop..
.
.

Tapi..sekali tunggu dan tunggu, beh tiada pula langsung batang hidung itu bas..

Look....kosong saja~ *sigh*

Malas tunngu, saya continued jalan kali lah..lagipun tidak sudah saya rasa mau p toilet..jalan jalan and jalan..pastu tym jalan tu saya dilanda dilemma lg kunu..tapi tengok apa yang saya lalu..


Tiada yang special pun hahaha :D

Oh saya dalam dilemma mau lalu route mana..1st, lalu sekolah engineering atau pass through rounabout UMS untuk sampai sekolah kami..tapi dua2 tu pun jauh sebenarnya!!! tym fikir2 tu, jalan yg saya lalu tu kinda like menuruni bukit, jadi saya nampak lah bangunan2 d bawah tu..tapi yang saya lagi suka tengok actually awan..saya rasa saya memang suka AWAN! especially tym cerah atau 1 part ni cerah pastu 1 part tu mendung, have you ever notice? sebab warna awan dia cantik. Atau saya saja rasa macam tu? well whatever lah, it's not like I'm gonna deny it if people say I'm a bit weird..sebab saya adalah saya *wink*

Geez..nature is the BEST!! 


Nampak classic pula ni jalan d cni haha.

Oh, tym saya busy2 fikir jalan mana lah saya mau ikut..sekali 

Teet teettttttttttttttt....

Sekali pusing, wah kawan saya!!! How I am thankful for the ride *terharu*..sebab kebetulan saya rasa mau p toilet balik hahahah..Once kami sampai d parking kereta luar makmal, saya pun buat larian 100m or maybe more sb saya pun tidak clear berapa actually jarak dr toilet makmal p parking lot tu heeee..sampai mak cik cleaner pun hairan and sampai berhenti menyapu utk bagi laluan sb dari jauh lagi kali dia nampak saya yg memang buat lari pecut semata-mata mau p toilet LOL!

The End.

Lord, I'm so thankful for the blessing also protection that You give to me. To You I pray, guide me through this life of mine. Amen.

2 comments:

  1. hahahha...mmg the best memory forever lah tu ra2..kenangan as a final year student kan haha..pa2pun,sy lg lah ari tu, form medic school smp sst arhh, nst baik c bell kc naik dr the "last pic above"-place..~~tq to bell =)

    ReplyDelete
  2. indeed..sy rasa itu spot mmg tmpt org jmp kwn2 yg kbetulan lalu haha..bdw, jau jg ko mrantau..tp jau pjalanan luas pmandangan gia tu kan hee :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...